pondelok 9. marca 2015

"Homerun" na 50km

Pri pohľade na predpoveď včera večer ani nechcem ísť lietať. Zvrstvenie do 1300, to je u nás, v horách, skoro nemožné niečo uletieť. Lietať sa nedá, ale plaziť, to by šlo, hovorím si ráno a nakoniec sa veziem s Ervínom a Leom na Pleše.
  Hore máme pol hodinu času, nechceme štartovať príliš skoro, aby sme to náhodou neutavili. Ono i tak si myslím že sa budeme voziť okolo kopca, pristaneme na vrchu podebatíme. Proste taký chillout si dáme.

Prvý stupák po štarte je taký nemastný neslaný. Preskočím na Vysokú, tam lovím v temných a malých výškach. Popravde skoro som pristál. Ale nejako som nakúpil. Sme spolu s Leom na dráte a tak plánujem že budeme letieť spolu, potiahnem ho trocha. Nebude to sranda lebo dotočili sme tak 1350 a podlaha je vysoko.

Preskok ponad Hiadeľ je v pohode, po minútke už nachádzam stupák. Letí už k nemu aj Leo, ktorý zatiaľ dotáčal nad Moštenicou niečo slabé. Dostúpam 1300, ponad Bukovec letím už na ďalší vyhliadnutý flek, kde je sneh už preč, je to suché ale zároveň to nie je úplne v doline. Tentoraz to dá aj 1400, teda, lepší sa to!! Ale preskok ku Jaseniu bude len tak-tak. Svah kde je akási rúra natiahnutá dole od nádrže ku stavbe, sa mi vidí že by mohol dať, doletíme tam spolu s Leom akurát v úrovni. preťahuje tu do doliny, prevýšenie oproti políčku dole je menej ako 200metrov a ešte aj plytkô.
  Strávim tu pár krušných chvíľ, lebo stupák je úzky ako komár pod kolenom. Leo zatiaľ ľonduje a bohuje. Krončím delikatne (točím jemne) až do 1400 a letím na Krpáčovo. Už to vidím, zapichnem sa hneď tam. Pritáčam slabé prdy a dumám, či má zmysel vylietať viac do doliny a či nie. Nakoniec ma svah krpáčovský prekvapí a nakopne ma až do nevídaných výšok (1670).

Púšťam sa ďalej na Tále opojený "výškou" Pri Mýte ďalšia dilema. J svah je už nasvietený po kose a aj nafukovaný po kose, preskočím to na druhú stranu, kde vidím roztopené rebierko otočené príliš na Z ale dobre nafukované, alebo to preskočím celé až do zavretej a zarastenej doliny, kde to na sto pro bude ale nebude kde sadnúť. Vyriešia to moje blyšťáky. Asi na pol kilometra som zbadal myšiaka a letím za ním, do zavretej doliny s tým že to tam čapnem. Od radosti si aj pohvizdnem. Krásne to tu dáva do 1650+. Otvára sa mi nádherný výhľad na Vysoké. Jasná obloha a perfektná viditeľnosť k tomu. Prenádherné! V takom opojení kĺžem na beňušku kde pritáčam posledný stupák dňa do 1800m. Výška ako prasa. A potom už len kľudný klzák dole do doliny. Nikde to už nechcelo poriadne zabrať. Skončím v blate povyše členkov. Dopekla, nová sedačka, padák i CG (ceplé gače) od blata. Pôvodne som chcel pristáť tam kde blato nebolo ale dookola naťahaný elektrický plot ma akosi presvedčil risknúť radšej blatko.

Zbalím sa a teším sa.....nádherný let. Ťažký, pravda, ale pekný. Iba tak si sedím na kúsku trávičky a kochám sa, lebo život preletára je krásny. Kráľovčička zostala nepokorená i keď možno dalo by sa do Šumiaca.
K ceste späť: do dediny ma berie chlapík vo felde v ktorej lieta asi 15-20 včiel...stopol som už pohrebák, sanitku, autobus, poršátko, motorku, ale toto bol hrot :D kde mi okolo hlavy bzučali včely!

TRACKLOG: http://www.xcontest.org/slovakia/prelety/detail:durifuk/9.03.2015/10:52