pondelok 8. septembra 2014

Serial Cup

 V nedeľu ránko vyráža v už klasickej zostave: Cypo, Kume a ja do Tolminu na Serial Cup. Tento pretek ak som dobre zachytil vymyslel Gašper Prevc, miestny kaprík čo má kemp pod Mrzlim Vrchom. Podstata tohoto preteku je viac ako pekná, zasúťažiť si v peknom prostredí tak aby to nebolo na doraz, teda do preteku sa môžu prihlásiť jedine padáky EN-C a nižšie. Okrem toho sú pozvaný piloti svetovej triedy, ktorý letia označení a často aj na fazuliach EN-B. Cieľom je prilákať na preteky aj lietačov, ktorý moc na preteky nechodia. Stierajú sa rozdiely vo výkone.
 Ako som si všimol, za posledné dva mesiace viacej voda kvápala ako to slnko pieklo. A slnko sa v už zabehnutom stereotype  nenechalo, povedzme Serial cupom, rozhodiť zo záhaľky... keď sa už na Lijaku nedá lietať 6 dní po sebe, zrejme je konča svet predo dvermi. Takto to totiž bolo.
  Prvý deň: odvolané od rána, BTW voda kvápe,
  Druhý deň: odvolané od rána, BTW kompletka deka. Išli sme na Krn.

  Tretí deň:  odvolané bo bude voda kvápať, večer debata o pikoškách, prešľapoch z MČR na Sľubici ( LVL3 a pod :D )
  Štvrtý deň: sme na Lijaku, voda kvápe ( a pritom som nemaluval)
  Piaty deň: sme na Lijaku, deka-hity :D 
  Šiesty deň: sme na Lijaku, deka-hity :D
 Siedmy deň: SME NA LIJAKU A VODA NEKVÁPE, LETÍ SA!!!

 Takže task je vypísaný, 40km optimalozovaný Race to goal so štartom o pol tretej. Kedže je to jediný task, totiž posledný deň je, pravdepodobne budú favoriti pučiť na drzovku, veľa riskovať, nieto im čo stratiť, nuže tak to skúsim asi naopak, radšej na istotku. Weather forecast je základne do 1800, slabé stúpania a slabnúci viater do zad.
 Odštartujem 50 minút do otvorenia štartovej kružnice, a veru dobrú pol hodinu zabijem driapaním sa nahor. Točím s dravcami, i s ostatnými. problém je vietor zozadu, nad hranu nie a nie sa vydriapať, teraz neľutujem že som vylial balast.

 Štart do kružnice vychádza supersky, nakúpené mám vyše práva, ale neťukám prvý. Po pípnutí xctracku, valíme plné kotle doľava, ku akémusi kostolíku na briežku. Ďalšie pípnutie a otočka o stoosemdesiat a za nabroušenou šípkou do sedielka na západ od štartu...
Mám šťastie začiatočníka, letím asi stopäťdesiat metrov za hranou a drží ma to vysoko. Síce je to hodne rozcuchané a tak pučím iba polku, takže mi trošku utekajú (najmä Chromec a miestny borci ale som oveľa vyššie ako oni) Chromčák valí riskantne nízko, spolieha sa na to že ho to podrží. (ja som si po začiatočnom trápení v driapaní nahor povedal že na hrebienok sa nebudem spoliehať, že by ma podržal a budem dotáčať.) Ťukneme sedlo a zase nazad, otočňákom je vodná nádrž s trojkilometrovou kružnicou. Akurát sa mi podarí nadriapať metre v mocnom šprajci a popod mraky letím vpred.
Po pípnutí mi to krásne naskakuje a popod mračná valím s Kosťou na otočňák v doline Soči. Dobiehame ostatných vpredu, ktorý sa už zdvíhajú. Preletím tých sto metrov cez stupák ťuknúť a chytro otáčam, do stupáku kde to zatiaľ pekne zosilnelo. Vydriapem sa na 1000mnm a valím na štart, kde to už zariskujem po hrebeni. Nad štartom lapám zanášaný stupák a ostro zŕtam, aby som neklesol pod. Zase plné kotle pod mrak ktorý už rastie, nadriapeme tam s Ráďou, Kosťou Jurim Vidicom a Primožom hodne výšky. Ja som popravde chcel odletieť aj kus skorej, ale myslel som že ten vietor zozadu ma v rovinách riadne zbrzdí. tak nalúpem +210 nad cieľ, plné kotle.
 A teraz ľutujem tej vody, čo som vylial na štarte. bo mraky držia, cápe ma hore alebo letím v nule, na otočňáku poslednom je predomnou od prvého: Ráďa, Jurij, Kosťo. Teda by som mohol byť štvrtý, piaty. Za mnou smaží Standa Mayer. Primoša som si nevšimol, bo bol rovno podomnou..
 Ako ma popod mraky pojímalo, v cieli mám nakoniec 400 metrov, nuže, mal som skorej odviať.
To je supr pocit, doviať do cieľa a ešte aj v prvej 5ke. jupííííjajou.
  Takže výsledky hovoria takto: Radek Večeřa na Aspene5 kraľuje nad kráľovnami ( Jurij Vidic a Primož Suša), ktoré sú síce miestne ale predsa im to nesmažilo tak ako jemu. Kosťovi (Aspen5) ktorý "kombinoval" ako sa patrí, "ušiel" Primož o jeden bod. (trošku uťahovačky nakoniec: odporúčam preštudovať Veľkú knihu z východu :D).
Napríklad "najvýkonnejšie EN-C v histórii", mútilo vody hodné jeho nafúknutej bubliny :D to už si vyberte ktoré "najvýkonnejšie EN-C v histórii" to má byť :D
Na velikánskej tombole vyhrá skoro každý, ja som nafasoval sedačku (bude na tandem), Kume vyhral Oudie3 s nabrúsenou šípkou a Cypo tričko (z Gradientu a veľkosť S ) :D
Po celkom zaujímavom týždni valíme dom, o pol piatej ráno si ľahám do postele, ufff.

Výsledky
môj tracklog

2 komentáre: