nedeľa 20. júla 2014

Alpy: deň prvý?

 Som tu už upršaný týždeň a každý deň je to stále to isté, celý deň v mraku.
V pondelok to už vyzerá použiteľne, mraky sa váľajú čosi jaksi vyššie. Nič moc ale lepšie ako doteraz. Beriem svoje "všetko" ukryté v 30kilovom batohu na svoje už dosť pochudnuté pliecka. Dnes by som sa rád vyštveral na kopec Niesen ktorý volajú aj Švajčiarska pyramída. Pod kopečkom na turistickom rázcestníku vidím krásny údaj: NIESEN 5H! Dolina má čajsi sedemsto, vrchol 2300, čiže 1600 metrov do pagurky hore.
 Kopec je to pekný, videl som ho na fotkách i pár preletov stade uvial Maurer i iný. Hore ide krásna zubačka a každý 15 minúť ide hore alebo dole. Pár turistov z tej zubačky neskôr stretnem ako šlapcujú dole a každý sa ma pýta prečo som nešiel hore tým vláčikom. Nuže lebo 35frankov :D a aj tak sa dnes nedá moc letieť tak sa prejdem.
 Fučí sever až severozápad, príliš silný na let, aspoň pre prvý a bez chrániča poriadneho, bez poistky čo by pokrývala paragliding. Mám z toho troška natrhnutý morál :D
Chlapi z Interlakenu vejú od toho vysielača dole brehom tak 60+ to vidím aj z Niesenu, darmo dnes to je tak na kochačku.
 Nájdem si fasa fleka na spanie v asi 1800mnm tak zhodím matroš do kriakov a šľapem zvyšných 400 výšky po vodu, aby som mohol poriadne niečo ukuchtiť. Hore je akýsi hotel typu hobitie nory: viď nižšie..


 Naberiem vody, zídem do "spálne" uvarím si bujóna a  môžem ísť spať.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára