pondelok 21. júla 2014

Alpy: deň tretí


 Od rána vládne dobrá nálada, dnes isto dačo zapučím.
  Vybehnem pomerne britko hore na štartovačku Fiesh, pripravujem sa že o desiatej letím. Príde Matoni, ktorého som tu , popravde čakal, krátka ostrovtipná debata a letím. Skoro ráno, preťažený a v neznáme...
 Pri Furke privieva patrične, 5ms dole sypem ani med...bolo treba si pritočiť kozmos ale o 11tej ráno je to troška problém. Neva..
Bleskurýchlo zbalím a utekám popri ceste. Neprebehnem ani kilák a zastavuje auták, s týpkom čo lieta a že mám naskočiť že ma tu čosi prejde, lebo je úzka cesta a tak... najprv odmietam ale pri pohľade na mraky, čas i cestu predomnou sa nechám ukecať. Vyskočím kúsoček za Furkou a v pekelnej údolke z východu, čo bolo vlastne viacej po kose ako na kopec, so sedačkou napchatou na prasknutie, odštartujem. Ako nie po prvý krát na tomto vý-lete, pri štarte si pokorne prajem iba jediné, nezabiť sa ani nedolámať.
Natočím si krásnu výšku, radosť sa dole pozerať. Skaliská ostré ako britvy, doliny krásne zelené a viditeľnosť nepredstaviteľná. Naberiem ledva 3600, tam stupák začína byť sfukovaný zo severu, takže mrak nedostúpam. Plný kotlík a na preskok. V polceste vidím veterné elektrárne, otočené zo severe a krútiace sa ako zbesneté. Takže nalepím sa radšej na druhú, S, stranu. Popri tých vrtuliach sa motám, dačo nastúpam ale sfúkne ma do doliny.... Sakra!!
  Zbalím to úplne že britko a kráčam svižne, po rovinkách i poklusom do ďalšieho sedla. Nad týmto mi začína rozum stáť, tam kde som pristál, fúkalo 12ms V, na kopci ktorý tvoril  dolinu, 1km vzdušnou čiarou fúkalo zo severu, tak 8ms, v sedle, 1km od pristátia, fúka 12ms Z!!! celý čas mi to zamestnáva hlavu, ako je toto možné?
Vybehnem na prvý kopeček, vyzerá že by z neho šlo i na Z i na V štartovať. Fúka tam síce už iba 8-10 ale zo západu a fakt si na to netrúfam, pretože sa tam nedá bezpečne odštartovať. je členitý, ofukovaný tak, že odštartujem do závetria a proti vetru to mám ponad lanovku a proste na dlhšie vysvetľovanie to je a tak smutný, idem preč. Bežím dole kopcom (30kg na chrbte) nohy mi ide vylámať a už to začínam aj cítiť, každý skok v kolenách a na ramenách. prehajkujem na ďalší kopeček, našľapnem si do 2200mnm. ako si však stihnem všimnúť, tu fúka z bočnej dolinky, teda S a to je na každú stranu dole kopcom. Ono v podstate by to až taký problém nebol, keby mám ľahkú výstroj, trebárs iba normálnu s ktorou lietam šiaden spacák, jedlo, 2litre vody, oblečenie, celta a tak podobne. Ale s 30tkou v sedačke to proste dole neubehnem. Smutný, sklamaný a unavený šľapem tentoraz dole kopcom, musím zísť asi 700 výšky dole do doliny. Hm, krása.
Zišiel som asi 100 výškových a tu sa mi zazdá, že asi metrík fúka z severu kde je má ten kopeček akúsi minihranku, by to šlo!! Aspoň zletieť!
Za dve-tri minúty som nahotovaný ako namydlený blesk a iba tak z náhody, sa rozhodnem zapnúť si vário a gps, reku čo KEĎ?
Odpálim to za zbožného priania, "prosím, nech sa nedolámem ani nezabijem"
Vário hučí 4-5 dole, darmo, je to evidentne závetrie alebo bohvie čo. Už vidím motorest dole pri ceste kde by som rád pristál, trošíčka tam veje blbo, tak reku pôjdem kdesi bokom.

A BODEJŤ! Sto metríkov nad dnom doliny, je akási nula, rozbitá. Pár krát potočím a vidím kúsok proti vetru dravca i lastovičky, ktorých hore pojíma ako páperie. Díky bohu za skybean vário ktoré som naštartoval hore na kopci, točím s radosťou nejakých 1,5 neskôr 3ms, neviem presne či to bol svah alebo stupák ale pripojalo ma do 2400 a tak stisnem speed a idem. Zrazu IP6, Enzo... kadejaké brusy mi vejú oproti. Samozrejme oni letia po vetre a ja zase proti :/
O dva kiláky ďalej nájdem niečo, prizdvihujem sa troška lebo svah dáva aj z tieňa.

Tuto kdesi býva i Kaspar Henri, hviezda Xalps ešte pred Murárom, Obersaxen sa to tuším volá.
Vidím ho z peknej výšky, bo ma pripojalo do krásnych 4000.... vidím celú, krásnu dolinu až ku Churu, hovorím si že z toľkej výšky je to na doklz a samozrejme prd. Údolka ako prasa.
Do Churu nedoletím lebo ma to nepustilo ani som nevedel nejako nastúpať. Ale zato mám možnosť kochať sa tými kaňonmi čo tu sú.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára