nedeľa 16. augusta 2015

Transbalkan tréning


  Vyrážame spolu s Kubom najprv do Galanty, do Zaja, po materiál, auto, dukáty. Za to im patrí všetká vďaka. Bez ich podpory by nebol možný ani Bornes to fly ani Transbalkan. Ďakujem aj firme Gradient ktorá ma už niekoľko rokov podporuje hlavne výbornými padákmi, ktoré ma nikdy nesklamali ani nepríjemne neprekvapili, čo je najmä pri štýle cross country akým lietam naozaj dôležité  (závetria, doliny bez pristátia, silné vetry) a  A špeciálne hike&fly kde ide naozaj o to, kto lepšie zvláda vyhrotené počasi (ako tento rok na Xalpe). K tomu mi naozaj pomáha Aspen5 :)

  Ako support sa pre mňa obetoval Kubo Strmeň. Varenie, prípadné vynášky jedla a vody, stavanie stanu a hlavne šoférovanie bude jeho práca. Pomôže mi aj s plánovaním, sledovaním počasia a livetrackingu. Keďže sám lieta a Xalps ho fascinuje, bude určite nápomocný.



  Cesta sem bola dlhočizná. Stretli sme imigrantov ktorých v Maďarsku brali pandúri, videli sme stavanie "imigrantského múru" na maďarsko-srbských hraniciach. V Bulharsku je o polnoci 30°C  a samé pädesiatky. Spíme v novom stane asi 10km od Sopotu na lúke.

  Ráno ideme na kopec oprobovať miestne pomery, keďže nehlásia dobré počasie na dnes, letíme len tak. Ja trošku zmoknem, ale aspoň oprobujem ako to tu chodí (7+ms) a prší. Zdá sa že predpoveď na preteky je búrková, takže odvaha nemôže chýbať. Zavriem asi 50km plochý a som spokojný.


  Večer sa rozkladáme na lúke neďaleko pristávačky. V noci okolo behajú žriebätá. :)

  Ráno zas na kopec, predpoveď lepšia ako na včera, menej búrok.....ale stále viac ako by bolo ideálne. Štartujeme o desiatej, pomerne rýchlo sa strasiem nasledovateľov a letím si sám. Krásne skaly, prenádherné kaňony a divoko behajúce kone. Keď k tomu prirátam radosť z lietania, nevyrovná sa tomu len tak hocičo.


  Letím a na 40km od štartu sa musím zvrtnúť, lebo na najvyššom kopci a pred ním sa začína robiť riadny bambúch.  Stihnem to preletieť LTT. Nasáva ako štamgast z Horehronia. Miestami nie je núdza o vybielené vário a nula celá nič dopredu. Našťastie som to odhadol tak akurát a na rozdiel od pegasíka ktorý bol o 500m bližšie k vysávaču, odletím... :)


  Keďže kopce sú zabité, vyletím ešte kúsok dopredu, do rovín. Dáva to tu statočne. Po doline smerom na západ kým nesvieti stovečka, potom to zvrtnem na pristávačku. Dúcha ale z východu tak si musím niekde prikúpiť. "Niekde" znamená 50m nad strelnicou. Pár metrov pod sebou mám vyhorenú trávu a diery po granátoch :) vydriapem sa a popri svahu to miestami znova vysáva až 7ms nahor.



  Krásny deň. Chcel som letieť i viac, ale bol som už hladný a mal som aj kľúče od motoríka, tak že by som doletel na istotku.



 Večer máme brífing u Skynomada, počasie vyzerá zle, tak sa zvažujú varianty 130 a 200km. Tak držte palce, nech nám tu stále neprší!

  Live tracking: http://www.livetrack24.com/tasks/2275
tracklog prvý deň http://www.xcontest.org/slovakia/prelety/detail:durifuk/15.8.2015/08:16
tracklog druhý deň http://www.xcontest.org/slovakia/prelety/detail:durifuk/16.8.2015/07:47

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára