streda 24. júla 2013

PRVÉ DVOJKILO UZAVRETÉ

  Po neúspešnom pokuse na Antholzi sa vo mne koncetruje odhodlanie. Musím tu predsa niečo poriadne uviať! Ešte v ten večer odchádzame ku Graifu, tam prespíme pod širákom a na druhý deň ráno vyrážame s cieľom jasným: Sorica. Po príjazde do Tolminu zhodnotíme dnešné počasie za nevyužiteľné. Pripravíme sa preto na večernú opekačku. Ešte pred zotmením sa griluje ostošesť spolu s partiou z Olomouca: Pašík, Alina a Jirka, Jirka, Beny a zopár ďalších. Väčšina z nich to tu má nalietané tak sa pýtam na nejaké vychytávky, výšky potrebné na preskok atp. Najviac ma dorazila Alinina odpoveď na otázku kedy štartovať: že tak okolo dvánastej lebo o desiatej štartujú mimozemšťania :) to ma asi napozná. :)













 Ja už o desiatej idem driemať. Ráno je krásne divné, roztrhané altocumuly...si hovorím dnes to bude asi chujovina. Aj tak sa však nachystám šľapať a o pol deviatej vyrážame, po ceste na štart sme stretli Staníka, Oťasa a daľšiu bandu českú :D ktorá prikvitla v noci.














Cestou na štart sa počko vylepšuje a tak začínam cítiť svoju šancu. Na štarte sa to začína zapĺňať miestnymi čehuňmi a div sa svete prikvitli aj slováčiská ako: Duško Lovčický a kopec iných z TT a okolia. Medzičasom sa rozbaľujem a začínam byť nervózny. Miesty borec to nevydrží a hnije ako hruška, treba ešte počkať.


stando na štarte





Po chvíli odpáli aj Staník a Oťas... nastáva moja chvíľa! Po troške obhliadnutia si nakúpim do 17 stoviek na prvý preskok. A potom to už valí, popri kopcoch kotlík plný spolu s Benym tlačíme. Letím v podstate asi piaty alebo šiesty, predo mnou je iba oťas so staníkom,  nejaké rsfko, polaris a beny, tých previevam na plnom kotlíku po chvíli :). Mraky zakrývajú vrcholy, sú tak v 1750mnm ale to by sa malo ešte zodvihnúť, tu je tá výška aj tak zbytočná a svah drží.


Stále pred sebou vidím štíhle merkuráče ale neviem rozoznať kto je kto... sú tak dva tri kiláky predo mnou. Prichádza kríza na mrzlom, som tu prvý raz a vidí sa mi že to ma nepodrží ale podržalo i ked mi riťou stískalo, za mrzlim zase neviem nájsť poriadny stupák a tak odlietam na preskok s ledva 1800mnm. Z takej výšky vidím odlietať aj Oťase, hovoriac si " ten predsa vie čo robí!" mastím na plnej šlapke za ním spolu s Benym, ten preventívne radšej nešlape plný a drží si lepšiu výšku letiac viac severnejšie. Nad Kobaridom sa nalepím na svah hovoriac si, "väčšinou sa vyhníva tu tak to neposer a toč hocičo!" pred sebou vidím stále Oťasa ktorý to sype bez jedinej otočky pomaly k zemi..stále si hovorím "ten vie čo robí, trénuje na preteky"  a tak nedoberám výšku v jednotkových prdoch. Až pod Stolom ho vidím v podstate už skoro pristávať a teda "možno vie čo robí ale určite to nerobí dobre!!" točím rozbitú jedničku aby som sa dostal nad hrebeň. Stratím tým pár minút ale zodvihnem sa nad úroveň lesa a už to ide, plný kotlík a štvorkové bomby... Presmažím celý Stol a postupne dobieham Petlena, ktorého jediného som spoznal (štartoval zo stolu) a revem naňho zatiaľ čo sa na mňa dosť nechápavo pozerá a neodpovedá a tak mu zdrhám.

preskok za oťasom ponad kobarid


Do talianska  už nič zaujímavé ale potom to prišlo....tú dolinu ponad Gemonu nepreskočím, veď to je diaľka a musí fučať ako sviňa.. ale predsa sa vydávam na preskok zo skoro dvoma litrami čo je o dve stovky viac ako mi odporúčala Alina, veriac že to vydá...a vydalo to bezproblémov :D ešte v polke preskoku keď si pre istotu pritáčam, vidím pod sebou sypať Pašíka v sakra malej výške. Na druhej strane ma čakajú kopce samé skaly a stromy a už z diaľky vidím ako tam huláka.






dolina na SV






Samozrejme hneď ako nadletím na prvé rebro už ma cápe hore, tak vyčkávam na zvyšok party Upčkárov a Zdenke Chromcovej aby som sa k nim pripojil v týchto končinách bez pristávačiek. Celkom nám to ide a odsýpa to, mraky sú v dvoch litroch i nosia ako víno.






Beny









a Pašík










Dostávame sa nad priehradu ktorú poznám z matoniho fotiek, začína sa vo mne prehlbovať presvedčenie že by som to mal otočiť, prispieva k tomu svietiaca vzdialenosť od štartu rovná stovke a pomaličky hustnúca deka. Tak sa kúsok za nádržou si ju fotím, ešte kúsok preletím a zvrtnem to mastiac preč, na vlastnú päsť.
kto by hladal pristávačku... nieje tu!!

Po prvom preskoku vidím Zdenku na zemi bojovať v skoro závetrí v údolke... hovorím si fajne, táto to už má skoro za sebou. Postupne sa však dvíha v slabnúcej termike. Spoločnými silami sa dopracujeme k doline a preskoku cez Gemonu. Problém je v tom že máme 1600m a dotočiť viac ani bohovi, už je tu deka, tak sa nežne prihováram svojmu krídelku... "to musíš dať!" smažiac plný kotel nájdem slabučké stúpanie a tak si pritočím stovku, lebo vidím ako týpci na kopčeku v strede doliny hnijú. Tlačím ďalej a predsa skúšam či sa niečo nenájde, nič a tak smutný, kúsok pred Zdenkou mastím na svah vzadu... a čuduj sa svete zabudol som na údolku.. samozrejme fučalo tu ako besné a tak na hranke sme čosi vytočilo-vysvažili a nastáva jazda... Deku som rýchlo predbehol plnou rýchlosťou môjho tátoša, teraz už nezostáva nič iné iba to vydržať so šťaním :) a veru bolo to krásne zadarmo. Po ceste fotím a vyžieram študentskú zmes.



 Po poslednom krízovom preskoku už zostáva jediným problémom vydržať... nosí to pod mrakmi všade ešte aj viac ako by som potreboval, kus ma aj pojalo a tak letím nohy ma už bolia z toľkého speedovania. Bojujem s mechúrom ktorý si žiada svoje a obdivujem krásy Slovinska, mraky sú vyše dvoch a tak vidím Bohnij a možno aj letisko LESCE-BLED s ktorého lietavam v Condorovi. Konečne som dovial na soricu na gpssku ukazuje čosi vyše 200km takže serem na naťahovanie na večer a idem dolu. Konečne na zemi!!!



K čomu som prišiel pri tomto lete?
1. lietanie v alpách aj slovinsku je o tom vydržať, treba mať jedlo, pitie, vymyslenú malú potrebu :)
2. nie je to v normálnom dni vôbec ťažké uletieť cez 200-faiko na svk dlhé 120km je o dosť ťažšie
3. skoro ma to nebaví :D


nakoniec pár fotiek




















Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára