pondelok 21. júla 2014

Alpy: deň druhý

 Nádherne a fantastické, osamelé a takmer tiché ráno prerušované iba padaním skál z neďalekého svahu. To je prvé ránečko na "ceste"
 Výhľad na skoro až štvortisícové kopčiská berie dych. Pol hodinku iba sedím bez slova a nasávam atmošku osamelosti s nádherným výhľadom.

 Problém dnešného dňa je asi tento... ako vidno na fotke vyššie, inverzka približne v 2000m  na severnej strane hrebeňa.
 Zrobím čaj, raňajky a mastím hore. Batoh je ťažký ale dá sa, nohy vládzu, plúca tiež, akurát chrbát nie.





Na štarte čakám s ostatnýma borcami do 11tej, zbytočne, mraky sa nedvíhajú na viac ako 2000, pritom štart je tak 150-200 nad nimi. Tak nič, zlet až  po kade sa dá pristáť ešte normálne, presun do Walisu.
  Vo Vispe šľapem, alebo skôr utekám hore cestou až do 2100metri, horko ako v trúbe a batoh neskutočne ťažký.
 Podarí sa mi nájsť "štartovačku" kde fúka trošku na kopec. Zatieňuje mi okolieobrovský mračisko čo sa rozlial hodne dovysoka. Svahujem na rebierku v údolke hodnú chvíľu, podarí sa mi vykrútiť pár metrov aby som doletel kúsok ďalej. Na druhú stranu doliny nechcem preskočiť lebo je to tam zatienené z dajakých altokumulov či čoho.
 Skoro som aj dýchať zabudol pri pohľade na tie kopečky, ľadovec. Avšak, ja miesta neznalý, neviem že od ľadovca na konci doliny, vo furka passe, poobede veje ako zbesneté. Spláchne ma až dole do Laxu a tak neváham, zbalím saky paky a mastím znova na kopec, aby som spal niekde v polovici a na druhý deň mohol letieť z Fieshu.
  Naberiem si vody z potoka, okúpem sa v ľadovej vode zbudujem chyžu...večera a poď ho spať.
Balancia dňa: vial som dnes jeden zlet a jeden let na tri stupáky dohromady 11 a 33km :D nič moc :/

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára